Klienci wolą rozmawiać z żywymi ludźmi – to nie ulega wątpliwości. Niestety, ci sami klienci piszą wiadomości w środku nocy czy w weekend, kiedy nie jesteś w stanie im odpisać. Czy autoresponder może pogodzić te dwa aspekty: pomagać zarówno sprzedawcy, jak i kupującemu? Przeczytaj ten artykuł i przekonaj się.
Czy możesz się obejść bez autorespondera?
Jeżeli jesteś w stanie odpisywać na każdą wiadomość, bez względu na porę dnia czy inne obowiązki, to tak. Jeśli jednak nie masz takich supermocy, autoresponder może okazać się niezbędny. Szybkość odpowiedzi na wiadomości wpływa na ocenę jakości sprzedaży na Allegro i najlepiej, aby mieściła się w przedziale poniżej 4 godzin. Po przekroczeniu tego czasu ocena jakości leci w dół, a wraz z nią trafność. Kupującym trudniej jest znaleźć Twoją ofertę. Gdy nie odpowiesz w ciągu doby – co z przyczyn losowych czasem się przecież zdarza – przepaść może status Super Sprzedawcy, a to już skutkuje poważnymi spadkami sprzedaży. Jeżeli nie chcesz narażać się na takie ryzyko, autoresponder jest koniecznością.
Jak przygotować autoresponder
Automatyczna wiadomość nie musi oznaczać generycznego, irytującego dla kupujących komunikatu.
Po pierwsze możesz stworzyć kilka responderów na różne okazje. Inny poza godzinami pracy, inny na czas urlopu, a jeszcze inny w godzinach, kiedy Twoja obsługa klienta pracuje, ale nie jest w stanie od razu odpowiedzieć na zapytanie. Możesz też mieć różne komunikaty dla każdego konta Allegro, dopasowane do swojego asortymentu i grupy docelowej – im bardziej spersonalizowany komunikat, tym lepiej.
Po drugie, Twój autoresponder może precyzyjnie dopasowywać się do pytania klienta, w zależności od jego treści. Klient pyta o zwrot? Wyślij link do formularza zwrotu. Chce wiedzieć, kiedy dotrze paczka? W odpowiedzi może otrzymać informacje o czasie dostawy. Dobry autoresponder pozwala dopasować odpowiedź do treści zapytania, dzięki czemu kupujący dostaje dokładnie to, na czym mu zależy.
Po trzecie nie zapominaj o odpowiednim stylu odpowiedzi. Inaczej przecież komunikują się dojrzałe panie poszukujące antyków, a inaczej licealiści kupujący modne buty. Jeśli sprzedajesz w wielu kategoriach, możliwość ustawienia różnych autoresponderów powinna być szczególnie ważna. Komunikacja dostosowana do grupy docelowej to pierwszy krok do zyskania lojalnych klientów.
No i po czwarte – w godzinach pracy obsługi klienta autoresponder nie przestaje być potrzebny, ale powinien działać zupełnie inaczej. Jeśli pracownicy mają dużo na głowie, wsparcie będzie nieocenione. Warto jednak ustawić opóźnienie wysyłki autorespondera, aby konsultant miał czas odpowiedzieć na wiadomość w pierwszej kolejności.
Automatyczne wiadomości w Responso
Zastanawiasz się, gdzie znaleźć autoresponder, który daje tak wiele możliwości modyfikacji i dopasowania do własnych potrzeb? Spróbuj Responso. To system wspierający obsługę klienta na Allegro i nie tylko. Autoresponder to jedna z wielu przydatnych funkcji Responso, która pomoże Ci zdobyć i utrzymać status Super Sprzedawcy. Inne możliwości to moduł zwrotów i reklamacji, moduł opinii, więcej automatycznych akcji czy wsparcie sztucznej inteligencji. Jeśli chcesz wypróbować Responso w praktyce, załóż bezpłatne konto testowe na 30 dni z kodem ASKME30.
________________________
Responso to system kompleksowego wsparcia obsługi klienta w e-commerce. Integracje z platformami sprzedażowymi, skrzynkami e-mail i social mediami pozwalają sprawnie zarządzać wiadomościami z różnych źródeł w jednym panelu. Dzięki integracji z BaseLinkerem, Responso może pełnić funkcję modułu wiadomości w tym narzędziu. Komunikację z kupującymi usprawniają także inne zaawansowane technologicznie funkcje Responso: m.in. autoresponder, sztuczna inteligencja czy formularze zwrotów online.